در هنگام خرید کیس کامپیوتر به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
نوشته شده توسط : ساحل

بیشتر کاربران رایانه های رومیزی اثناء خرید یا ارتقا سیستم، وقت زیادی صرف رسیدگی مشخصات کیس (case) کامپیوتر خود نمی کنند. چه بسا دلیلش این باشد که به آن فقط به عنوان جعبه ای شامل قطعات مشکل افزاری می نگرند؛ در این دیدگاه کیس تکه خیلی مهمی نیست، بلکه این مشکل افزارهای درون آن هستند که می توانند بسیار جذاب بوده و خریداران کمی حرفه ای تر در مورد به کارگیری مشکل افزارهای قوی چه خواب ها که نمی بینند!

اگر شما نیز اینگونه فکر می کنید، در اشتباهید! کیس کامپیوتر زیاد هم مهم است. اگر به فکر خرید یک رایانه رومیزی جدید ، یا پیشروی کردن رایانه کهنه خویش هستید ، اولین سوالی که به ذهنتان خطور می کند نباید این باشد (که معمولا هست!): “سریعترین پردازنده ای که استطاعت خرید آن را دارم چیست؟” در عوض ، باید پرسید: “چه گونه کیسی دربایستن دارم؟”

تبلیغات
اپتیموم وی اینفلوئنسر مارکتینگ تبلیغات اینستاگرام
کیسی که شما خریداری می کنید مشخص کننده مشخصات و سایز رایانه شماست؛ تعیین کننده مشکل افزارهایی که می توانید درون آن تعبیه کنید، نوع سیستم خنک کننده ای که برای قطعات استفاده کنید و همین طور میزان سر و صدایی که کامپیوترتان تولید خواهد کرد.

پس با این مقدمه، اجازه بدهید در این نوشتار در مورد نکاتی که کاربران مستحضر و باهوش باید در باره خرید کیس جدید بدان پروا کنند گسترده تر بحث کنیم.

خدای من! چه کیس بزرگی!

این امر بدیهی است که اندازه کیس باره استفاده برای رایانه، معین می کند که بی گمان و اندازه کامپیوتر شما چه قدر خواهد بود. این مسئله کاملا پدیدار است ، نه؟ با این حال گاهی اوقات دوستانم را می بینم که برای کامپیوتر خویش کیسی خریداری کرده اند که از عقیده سایز و ابهت کاملا برای نیازهای آنها نامناسب است. بیایید با متر نواری سازش کنیم! (قبل از خرید لااقل بدانیم برای کیس خود روی میز یا تو محل تعبیه کیس در میز رایانه، چه قدر فضا در کمر بستن داریم)چون هیچ استاندارد واقعی اندازه در باره کیس های معمول بازار هستی ندارد (حداقل نه در ابعاد خارجی) ، و چون صرفا تکیه بر اندازه گیری ابعاد با چشمها همیشه جواب نمی دهد.

 

با در ذهن داشتن نکته بالا، اجازه دهید در مورد نکته ای گفتگو کنیم که کمی ظریف تر است: ابعاد درونی کیس. اگر چه کیس هایی با ابعاد بیگانه ارشد معمولا فضای اکثریت هم در تو خویش برای نصب قطعات دارند، اما نحوه پیکربندی فضای داخلی تاثیر شگرفی بر نوع سیستمی که می توانید جمع و جور کنید خواهد داشت.

در پایین برخی از پرسش هایی که شما باید برای کسب اطلاعات مربوط به فضای داخلی کیس رایانه از فروشنده بپرسید آورده شده است:

– کیس قادر به پشتیبانی از چه نوع مادربردهایی می باشد؟ (رایج ترین گونه ها مادربرد عبارتند از: Mini-ITX, MicroATX و ATX)

– آیا این کیس به اندازه کافی محل نگه داری درایو داخلی و خارجی برای سخت افزارهای مورد احتیاج من دارد؟

– اگر می خواهید از درایو حالت جامد (SSD) استفاده کنید، آیا کیس باره عقیده مکانی برای پشتیبانی از این گونه دیسک ها دارد یا خیر؟

– در کیس چندتا فن خنک کننده می طاقت نصب کرد؟ حداکثر سایز هر فن چه قدر است؟

– آیا کیس برای کارت گرافیک موردنظر من پسندیده است؟ و آیا محلی برای پیشروی کردن پدران تعبیه شده است؟

– آیا کیس به طریق ای مناسب توانا به خنک کردن و تهویه گرمای ناشی از پردازنده کامپیوترم هست، و آیا محلی برای بالارفتن آتی تعبیه شده است؟

پاسخ به چهار سوال اول بسیار راحت است چون بر بنیاد مشخصات عمومی ارائه شده هر کیس (درج شده روی جعبه محصول) می طاقت به سرعت به پذیرش خویش رسید. با این حال پذیرش سریع به دو مورد آخری کمی مشکل تر است چرا که این موارد معمولا به وضوح در مشخصات درج نشده است. توصیه می کنم که شما به چهره آنلاین (با سرچ شماره و مدل کیس باره نظر در گوگل+ بیان کلمه reviews در انتهای عبارت جستجو) به بررسی مدل باره عقیده پرداخته و نگاهی هم به سرنوشت نقد ها و بررسی کاربران بیاندازید. شدنی است دقیقا همه مواردی را که در ذهن دارید پیدا نکنید، ولی احتمالا کاربری را پیدا خواهید کرد که سخت افزاری مشابه شما نصب کرده (یا کوشش به نصب آنها نموده است) و نتیجه اش را می بینید که کامیاب شده یا خیر.

حواستان به خنک کننده ها باشد!

برخورداری از سیستم خنک کننده مناسب برای کامپیوتر شما امریست ضروری. با این حال پروا داشته باشید که زمانی که من می گویم “مناسب” من به این معنی نیست که سیستمی جمع کنید که توله خرسهای قطبی در آن دما به خواب زمستانی فرو روند! (مزاح کردم!



:: بازدید از این مطلب : 58

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: